نازپوش

طراحی و خیاطی

نازپوش

طراحی و خیاطی

۱۵
آبان ۹۵

هنگام خرید انواع قیچی، به جنس آن توجه کنید. قیچی باید فلزی بوده، تیغه آن از جنس فولاد مناسب ساخته شده و قابل تیز کردن باشد. در موقع خرید، چند تکه از پارچه های مختلف همراه خود ببرید و توسط قیچی مورد نظر آن ها را بچینید. برای این منظور، تمام زبانه قیچی را باز کنید، پارچه را میان آن قرار دهید و با یک برش آن را ببرید. اگر بعد از برش، تارهایی از پارچه چیده نشد، قیچی مرغوبی نیست.

قیچی هایی که دو تیغه آن توسط پیچ و مهره به هم متصل شده به مراتب بهتر از قیچی هایی است که تیغه های آن توسط پرچ کردن به هم وصل گردیده است. زیرا قیچی های پیچ و مهره دار را می توان هنگام شل بودن سفت کرد. بعد از هر بار استفاده از قیچی، آن را به آرامی روی میز بگذارید تا به زمین نیفتد.


قیچی ساده خیاطی

این قیچی صاف بوده و دسته آن دارای دو حلقه مساوی است. قیچی های ساده معمولا پشت و رو ندارند، یعنی هر دو تیغه آن ها کاملا تیز و یک شکل است. ( قیچی شماره ۷ )

قیچی برش کوچک

از این قیچی برای برش تکه های کوچک پارچه، شکافتن درزها و دوخت های ظریف استفاده می شود. (قیچی شماره ۶ )

قیچی زیگزاگ

لبه قیچی زیگزاگ است و مورد استفاده آن برای تمیز کردن جادرزها و جلوگیری از ریشه شدن پارچه است.



قیچی کوچک نوک تیز

این قیچی کوچک دارای تیغه ای با نوک تیز و برنده است که برای باز کردن سوراخ جا دکمه و انواع برودری دوزی به کار می رود.



بشکاف

برای شکافتن درزها و گاه جهت باز کردن سوراخ جا دکمه به کار می رود. هنگام استفاده کردن از این وسیله باید دقت کرد، زیرا ممکن است باعث سوراخ شدن پارچه گردد.



قیچی برش ضخیم

قیچی برش ضخیم صاف نیست بلکه دارای خمیدگی قابل ملاحظه ای است. حلقه کوچک تر آن جهت قرار گرفتن شست و حلقه بزرگ تر برای قرار گرفتن انگشت دوم و سوم است. تیغه این قیچی روی برش صاف قرار می گیرد. اگر چپ دست هستید می توانید از قیچی های ساخته شده مخصوص استفاده کنید. 


نخ چین دستی

زمانی که نخ دوخت در قسمت روی پارچه باقی می ماند، باید توسط نوعی قیچی مخصوص این نخ را از بُن چید.



قیچی مخصوص چیدن تور

تیغه زیری این نوع قیچی، تخت تر و پهن تر از تیغه رویی آن است. این تیغه پهن به ما کمک می کند تا در موقع جدا کردن پارچه اضافی، تور دوخته شده سوراخ نشود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۵
حمید شهیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی