نازپوش

طراحی و خیاطی

نازپوش

طراحی و خیاطی

۱۶ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۰
مهر ۹۵

سنگ شور کردن جین


در زمان‌های نه چندان دور مردها از شلوار جین‌های پررنگ و ساده استفاده می‌کردند و پارچه آنها به قدری سنگین بود که می‌توانستید آن‌ها را روی هوا ایستاده نگه دارید. اما امروزه شلوار جین‌ها با پارگی‌های روی زانو که مانند تهویه هوا عمل می‌کنند, استایل خیابانی پیدا کرده‌اند و رنگشان هم به سفیدی می‌زند. در حالت ایده‌آل شلوار جین‌های اولیه به مرور زمان, خودشان تبدیل به شلوار جین‌های امروزی می‌شوند. گذر زمان باعث محو شدن رنگ و پاره شدن پارچه می‌شود اما برای اینکه این روند به صورت طبیعی اتفاق بیفتد باید یک شلوار جین را روزانه و به مدت ۲ سال استفاده کنید و طبیعتا بعد از این مدت از مُد خواهد افتاد. 



مرحله اول: یک شلوار مناسب انتخاب کنید
نتیجه‌ای که می‌گیرید به مواد اولیه‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. اگر یک شلوار پاره پاره می‌خواهید, به دنبال نمونه‌های ارزان قیمت و از قبل شسته شده بروید. اما اگر به دنبال شلواری هستید که بتوانید بیشتر از یک فصل بپوشید, از شلوار جین‌های خام که با پارچه ژاپنی ساخته شده‌اند استفاده کنید. شلوار جین‌های خام با پوشیده شدن به مرور زمان کمرنگ می‌شوند. بنابراین می‌توانید الگوهای خودتان را روی آن پیاده کنید و صاحب شلواری شوید که خاص بوده و زیاد به تن همه نمی‌بینید. 

مرحله دوم: الگوی خود را مشخص کنید
بهترین حالت سنگ شور این است که طبیعی به نظر برسد. بیشترین پارگی‌ها به مرور زمان در قسمت بالای زانو اتفاق می‌افتند بنابراین در این نواحی, شکاف‌های عمیق ایجاد نکنید. شلوار جین خود را به رو بگذارید و نواحی مورد نظر خود برای ایجاد پارگی را با گچ مشخص کنید. بین زانو و چند سانتی‌متر بالاتر از آن, جایی است که پارچه جیب شما قرار دارد, با پاره کردن آن نواحی توجه مردم را به سمت خودتان جلب نکنید. به یاد داشته باشید که هر چقدر پارگی‌ها کمتر باشند ظاهر شلوار جین شما طبیعی‌تر است. یک شلوار جین با پارچه نو و مقدار زیادی پارگی و سوراخ کمی غیر عادی است.

مرحله سوم: سمباده بکشید
شلوار جین از کتان سفید که به آن رنگ آبی زده‌اند ساخته شده و این رنگ فقط سطح آن را پوشانده و به آن نفوذ نکرده یعنی در اثر اصطکاک, سایش, تا و چروک شدن, این رنگ پاک می‌شود. شما این روند را با استفاده از کاغذ سنباده می‌توانید تسریع کنید. شلوار جین خود را به رو بگذارید و نواحی ران, پشت و روی زانو و جیب‌های پشتی را بسائید. قبل از سمباده کشیدن تعدای کارت در جیب جلویی و پشتی خود بگذارید تا خطوطی مانند کیف پول و موبایل به جیب‌ها بدهد. روی درزها را به آرامی سمباده بکشید زیرا ممکن است دوختشان باز شود.


مرحله چهارم: تعدادی سوراخ ایجاد کنید
اگر مستقیما پارچه یا درزهای آن را سوراخ کنید فاتحه شلوار جین شما خوانده است. بنابراین تخته خورد کن یا یک تکه مقوا زیر پارچه شلوار بگذارید و پارچه را با کاتر برش دهید. برش‌های کوچک ایجاد کنید و این کار را تا چند سانتی‌متر بالاتر هم تکرار کنید. نخ‌های سفید رنگ افقی, پود پارچه و نخ‌های آبی رنگ عمودی, تارها هستند. بنابراین روی سوراخ‌ها, نخ‌های سفید رنگ خواهید داشت. تا جایی که دوست دارید این کار را ادامه دهید و روی لبه‌ها سمباده بکشید تا ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد.


مرحله پنجم: آن‌ها را بشویید
اگرچه توصیه می‌شود که شلوار جین خود را برای جلوگیری از ایجاد سوراخ روی پاچه‌های شلوار, نشویید اما شستن آن‌ها در ماشین لباسشویی باعث می‌شود تا کتان آن‌ها نمایان شود و ظاهر طبیعی‌تری برای سنگ شور داشته باشند. پس از شستشو آن را در آفتاب خشک کنید تا رنگش کمی سفید شود. همچنین می توانید چند قطره اسید سفید کننده روی آن بریزید اما توصیه ما این است که این کار را انجام ندهید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۷:۲۸
حمید شهیدی
۳۰
مهر ۹۵


دوخت لباس عروس1


چگونه یک لباس عروس زیبا و شیک بدوزیم؟

 

دوخت لباس عروس برای خیلی ها کار دشواری به نظر میرسد و خیلی از خیاطان حتی فکر دوخت لباس عروس را هم نمیکنند و به دلیل کمبود خیاط در بخشدوخت لباس عروس به همین علت دوخت آن هم زمان زیادی لازم دارد و هم درامدش از لباس های دیگر بیشتر است.ما در این بخش برعکس سایت های دیگر که آموزش دوخت لباس عروس را به شکل ناقص فراهم میکنند را به صورت کامل و بدون نقص فراهم کرده ایم.

الگوی لباس عروس 1

الگوی لباس عروس 2


الگوی لباس عروس4


الگوی لباس عروس 5



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۶:۱۰
حمید شهیدی
۳۰
مهر ۹۵

به دلیل اینکه یک برنامه منظم و مدون جهانی وجود ندارد که خانم‌های خوشپوش طبق آن عمل کنند، عادت‌هایی وجود دارند که به این خانم‌ها برای انتخاب لباس مناسب کمک می‌کند، از بررسی وضعیت اب و هوا گرفته تا ترکیب مدهای قدیمی و جدید. در این مقاله به 5 مورد از این عادت‌های روزانه اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

1) طبقه بندی کردن لباسها.

قاعدتا آویزان کردن لباس‌ها در کمد، تا کردن آنها و اختصاص دادن بخشی از اتاق به آنها خیلی بهتر از این است که بدون نظم و ترتیب آنها را در اتاق ریخته و هر بار که قصد پوشیدن لباس را داریم یکی یکی آنها را از زیر آوار لباس‌ها پیدا کرده و تست کنیم. بهم ریخته بودن ونبود نظم در طبقه بندی لباس‌ها علاوه بر اینکه پروسه انتخاب لباس و یک تیپ مناسب را طولانی می‌کند، عمر آنها را هم کاهش می‌دهد.

2) بررسی کردن وضعیت آب و هوا. با برنامه‌های هواشناسی دوست شوید.

هنگامی که از وضعیت آب و هوا اطلاع داشته باشید می‌توانید بهترین لباس را انتخاب کرده و پوشش عالی داشته باشید. یکی از شرط‌های خوش پوش بودن، آگاهی از محیط پیرامون از جمله وضعیت آب و هواست.


3) اختصاص وقت بیشتر در صبح برای آماده شدن.

خانم‌های خوش پوش صبح‌ها زودتر از خواب بیدار می‌شوند و اصطلاحا سحرخیزند. سحرخیز بودن باعث می‌شود که وقت کافی برای انتخاب لباس مناسب و ست کردن آنها با همدیگر را داشته باشید، همچنین می‌توانید از وقت اضافه‌ای که دارید استفاده کرده و روی مدل موهایتان کار کنید. 

4) ترکیب مدهای قدیمی و جدید. نیازی نیست که از سر تا پایتان به روز باشد.

شما می‌توانید به طور مثال بعضی از اکسسوری‌های خود را با قیمت پایین‌تر و از میان مدهای قدیمی‌تر انتخاب کرده و از سویی دیگر لباس هایتان را با مد روز تنظیم کنید. اما به طور کلی باید مثل خانم‌های خوش سلیقه تسلیم مد نشوید و از نبوغ خود برای همخوانی لباس‌ها و اکسسوری هایتان استفاده کنید. خوش‌پوش بودن به نبوغ شما بستگی دارد.

5) اتوی بخار. لباس‌های پر از چین و چروک قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسند.

خانم‌های خوش پوش به جای استفاده از اتوهای برقی که در ساخت آنها از المنت استفاده شده، از اتوی بخار استفاده می‌کنند. استفاده از اتوی بخار مزیت دیگری هم دارد و آن این است که به خیال راحت می‌توانید در مدت زمان و حرارت بالا آن را روی لباس‌های نخی خود بگذارید بدون اینکه دغدغه سوختن لباس‌هایتان را داشته باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۶:۰۰
حمید شهیدی
۳۰
مهر ۹۵

باید نباید پوشش

۷ نکته که در مورد لباس پوشیدن باید رعایت کنید .
لباس پوشیدن و دنیای مد هم برای خودش قوانینی دارد. برای مثال شما باید لباسی بپوشید که ایرادهای اندام تان را بگیرد و به زیبایی تان بیفزاید. در این مقاله ما ۷ موردی که باید در مورد نحوه لباس پوشیدن انجام دهید و همچنین آنهایی را که نباید در موردشان فکر هم بکنید برای تان توضیح می دهیم:

بایدها:
۱- قانون طلایی من پیدا کردن لباس هایی است که خوبی اندام شما را در بربگیرد.می توانید از یک خیاط کمک بگیرید. مخصوصا مردان توجه داشته باشند که به هیچ وجه لباس گشاد به تن نکنند و زنان نیز از لباس های خیلی تنگ و سایز کوچک استفاده نکنند.
۲- قبل از اینکه خرید فصل را آغاز کنید قرار را بر این بگذارید که همه چیز را دقیقا سایز اندام تان بخرید.
۳- رنگ هایی را انتخاب کنید که به رنگ موی شما بیاید ، یا به رنگ پوست تان یا حتی به رنگ چشمان تان؛ از آنها به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و سپس بقیه لباس ها را با آن ست کنید.
۴- انتخاب های خود را به حداکثر سه رنگ محدود کنید. مخصوصا ترکیب سفید و مشکی بسیار شیک و زیباست.
۵- روش های قدیمی ست کردن لباس را کنار بگذارید. قوانین مد سال به سال تغییر می کنند.
۶- مجلات مد را به دقت تماشا کنید و از یکی از آنها الهام بگیرید. با استفاده از مجلات ، سایت های مد و شبکه های مد براحتی می توانید سلیقه خود را مطابق روز کنید.
۷- یک آینه قدی در فروشگاه پیدا کنید و ببینید کدام لباس به شما می آید. لباس را از جلو و پشت وارسی کنید. اغلب مردم فراموش میکنند که وقتی در مقابل آینه ایستاده اند پشت و جلوی لباس شان را وارسی کنند.

نباید ها:
۱- حتما مطابق مد نباید لباس بپوشید. به یاد داشته باشید آن لباسی را انتخاب کنید که به شما می آید حتی اگر مد نباشد.آن لباسی که به تن مدل لباس زیباست لازم نیست برای همه زیبا باشد هرکس باید مطابق سلیقه و ظاهر خود لباس انتخاب کند.
۲- ترسی از انتخاب رنگ های قدیمی نداشته باشید . می توانید این قانون مد را نادیده بگیرید. هر رنگی به شما می آید را می توانید انتخاب کنید.
۳- سرتا پا مشکی نپوشید. این مدی است که دیگر بسیار بی روح و افسرده کننده است. رنگ مشکی را از صورت تان دور کنید . مشکی صورت شما را گرفته و ناراحت نشان خواهد داد.
۴- در موقع انتخاب لباس همواره به این فکر نکنید که جنس مخالف در مورد شما چه فکری خواهد کرد. مهم این است که لباس به شما بیاید و خودتان آن را دوست داشته باشید.
۵- لباس های خیلی تنگ نپوشید. مخصوصا شلوارهای خیلی تنگ.شما باید کاملا خودتان را بپوشانید نه اینکه لباس هایی بپوشید که تمام اندام تان را به نمایش بگذارد.
۶- به هیچ وجه لباس های تابستانی را در زمستان استفاده نکنید. هر کدام از آنها را به موقع و در زمان خود استفاده کنید.
۷- به لغت ” راحتی و امنیت” نچسبید. شجاع باشید، فکر خریدهای قبلی را از سرتان بیرون کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۶
حمید شهیدی
۳۰
مهر ۹۵

برای این پارچه ها بهتره که زیپ به خط مرکزی دوخته بشه.
حین دوختن باید دقت بشه که نمیتونیم دوخت زده شده رو بشکافیم چون رد سوزن روی پارچه میمونه پس کوک هم نمیشه و زیپ را با سوزن ته گرد هم نمیشه ثابت کرد!

دوخت زیپ روی چرم

پس باید مراحل زیرو انجام داد:
اضافه درزهای جادوخت زیپ را به رو برگردانید و زیر محل دوخت زیپ زانفیکس بزنید و سر جاو اولش بچسبانید.
(زانفیکس نوعی چسب پارچه است که در بازار متری و نواری آن هست از این چسب میتوان برای تو گذاشتن لبه لباسها استفاده کرد ولی بهتره برای لباسایی باشه که کمتر شسته میشن مثل مجلسی ها)
درست روی لباس لبه های درز را به وسیله نوار ماسک کنار هم قرار بدین.
(نونر ماسک نوعی نوار کاغذی یا پلاستیکیه که یک طرف آن چسب دارد)
سمت روی زیپ را روی اضافه درز قرار دهید و با نوارهایی از جنس ماسک بریده شده بر روی زیپ بچسبانید و زیپ را به این وسیله در جای خود محکم کنید از داخل لباس و از پایین به بالا با پایه زیپ دوز چرخ کنید و در آخر نوار ماسک را از روی زیپ بردارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۵:۳۰
حمید شهیدی
۳۰
مهر ۹۵

پیشنهاد میکنیم افرادی که تازه خیاطی یاد گرفته اند این نوع شلوار را بدوزند چون علارغم تیپ و قیافه خیلی زیبا سادگی هم دارد و هر کسی میتواند با کمی تامل این شلوار زیبا را بدوزد.ما الگوی دوخت این شلوار را نیز فراهم کرده ایم و شما میتوانید با استفاده از این الگو در دوخت این شلوار مهارت به خرج دهید.لطفا مقالات و آموزش های خود را برای ما ارسال کنید تا دیگران نیز بتوانند با ایده های شما آشنا شوند.

شلوار راسته

الگوی جلوی شلوار

کادری می کشیم که عرض آن به اندازه یک چهارم دور با**سن بزرگ و به طول قد شلوار. از سمت راست ۵ سانت خارج و به خط با**سن وصل می کنیم ( جای زیپ)و به اندازه عرض کادر پائین آمده و به اندازه یک ششم عرض کادر خارج و به صورت هلال به خط با**سن وصل می کنیم.

الگوی شلوار راسته


از پائین کادر از دوطرف ۲ سانت داخل و سمت چپ را به خط با**سن و سمت راست را به یک ششم عرض کادر وصل می کنیم.از پهلو نیز ۲ سانت داخل و به خط با**سن وصل می کنیم.

 

الگوی پشت شلوار

کادری می کشیم به اندازه یک چهارم دور با**سن بزرگ + ۱٫۵ و به طول قد شلوار.به اندازه عرض کادر پائین آمده و قد فاق را رسم می کنیم برای گشادی فاق ( ۲ برابر یک ششم عرض کادر جلو ) را خارج و به ۲ سانت داخل شده از وسط پشت به صورت هلال وصل می نمائیم.

 

از این خط ۳٫۵ سانت بالا رفته و به۲ سانت داخل شده از پهلو وصل می کنیم.از پائین کادر پهلو ۲ سانت داخل و به خط با**سن وصل می کنیم و از سمت وسط پشت نصف قد شلوار را علامت ، ۱٫۵ سانت خارج می شویم و از لبه پائین کادر به این نقطه وصل می نمائیم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۴:۰۸
حمید شهیدی
۲۹
مهر ۹۵

تاپ بدون دوخت2

تاپ بدون دوخت3


تاپ بدون دوخت2






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۲:۵۱
حمید شهیدی
۲۹
مهر ۹۵

تاپ مجلسی1


از نقطه ی الف به اندازه بازی یقه پایین می آییم .نقطه ی ب
از نقطه ی ب ۱۲ سانت پایین می آییم (قد لوزی دلخواه است) نقطه ی ث
” خط ب ث قد لوزی میشود”
**نکته: برای کسانی که شکم دارند لوزی را از بالاتر میگیریم تا روی شکم نیافتد
وسط ب-ث را علامت زده و ۳سانت داخل میشویم (نقطه ی د) و به ب-ث وصل میکنیم
از نقطه ی ث به باسن کوچک وصل میکنیم.از نقطه ی ب به گوشه ی سرشانه وصل میکنیم
الگو به ۳ پنل تقسیم میشود

الگوی تاپ مجلسی1

پنل ۲و ۳ را میتوان از تور یا گیپور استفاده کرد
پنل ۱ را در ضلع های لوزی اوازمان میدهیم تا ضلع های لوزی بیشتر از ۲برابر شود
اگر پارچه غیر کشی بود ابتدا الگوی معمولی میکشیم .ساسونها را میبندیم.طراحی میکنیم و سپس از انتقال ساسونها استفاده میکنیم.یکی از خطوط برش در الگوی معمولی به نوک سینه ختم میشود تا کیس سینه برطرف شود.

تاپ زیبای ما آماده است امیدواریم این تاپ زیبا را بدوزید و در این روزهای گرم از آن استفاده کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۲:۴۵
حمید شهیدی
۲۹
مهر ۹۵


معمولا مقنعه ها 5 نوع هستند، انواع و آموزش دوخت آنها به صورت زیر است.

دوخت مقنعه1

1- سه گوش 100-90 سانت پارچه

2-چانه دار و نقاب دار

3- سه گوش ابر دوزی

4- نمازی

5- لبنانی

اندازه گیری مقنعه روی سر :

از وسط فرق سر تا زیر چانه از چانه تا هر جایی که خواستیم بلندی آن را عدد بدست آمده ضربدر 2 می کنیم.

سه گوش :

پارچه را تا کرده از خط اریب تا می شود به حالت سه گوش از نقطه Sسانت 10-15 بالا می رویم و بعد هلال می کنیم اگر خواستیم پشت و جلو بزرگ و روی سرشانه کوتاه شود.

از نقطه P-T را نصف کرده 1-3 سانت بالا رفته و بعد هلال می کنیم طوری این هلال را می کشیم که به نقطه P , T نرسد.

دوخت مقنعه2

چانه دار و نقاب دار :

پارچه را از وسط به روی هم تا می کنیم از لبه ی که بالای آن دولای بسته و طرف چپ خود دولای باز می شود 8-10 سانت جلو می رویم A.B

بعد نقطه B را روی C تا مثلث شود این کار را ادامه می دهیم تا این فاصله 10-15 سانت شود بعد این اضافات چیده می شود.

نقاب :

از نصف گوش از روی سر رد می شود تا نصف گوش بعدی اندازه می زنیم.

نقطه A.B نصف می کنیم، 4-5 سانت بالا می رویم به حالت هلال به A و B وصل می کنیم 1 سانت جای دوخت می خواهد.

قسمت هلال به مقنعه دوخته می شود.

چانه :

از نصف گوش از زیر چانه بعد تا نصف گوش اندازه می زنیم خط T.S نصف می کنیم.

6-10 سانت پایین می آییم بعد هلال را به T.Sوصل می کنیم قسمت مثلثی به مقنعه وصل می شود.

دوخت مقنعه3

نمازی :

الگوی آن مانند چانه دار ونقاب دار می باشد با این شرط که دیگر نقاب لازم ندارد ولی قسمت چانه آن کش دوخته می شود.

دوخت مقنعه4

لبنانی :

پارچه 100-90 سانت می خواهد.

پارچه را به حالت سه گوش تا می کنیم در این مدل باید یک تا روی سر را اندازه زده (یعنی پارچه را می اندازیم روی سر به حالت سه گوش خط های تا زیر گلو بیاید تکه روی سر را اندازه می زنیم و2 اندازه ای بالای گوش روی سر و بالای گوش آن طرفی را اندازه می زنیم عدد این دو را یاداشت می کنیم مقداری که بدست آوردیم را روی پارچه تا می کنیم)

دولای بسته روی دولای بسته تای روی سر بعلاوه 3-5 سانت می کنیم از نقطه C سانت 16-15 داخل می شویم از دم مقنعه پایین نقطه K سانت1 داخل می شویم( نقطه P ) ازH به P وصل می کنیم این خط H.P را ادامه می دهیم نقطه O تا A.B

باید 1/2 فاصله گوش تا گوش را اندازه می زنیم از O تا A.C سانت 7 تا بدست می آید نقطه O را به C وصل می کنیم با فاصله 1 سانت جادوخت نقطه K.H.O.C چیده می شود نقطه P.Z را می دوزیم بعد که دوخته شد مثلث را باز می کنیم مثلث پایینی را از وسط تا می کنیم نقطه S.F دوخته می شود جداگانه بعد رو می کنیم زاویه ها را چرت می خورد این بند ها پشت گردن گره می خورد حتما تا مثلث را می گیریم بعد سر می کنیم.

دوخت مقنعه5

سه گوش ابری:

اندازه ی تای روی سر را می گیریم یک کمی اضافه تر یک تکه ابر 0.5 سانتی یا پارچه دیگری را بر می داریم مقدار گوش تا گوش (تا گشواره) را اندازه می زنیم روی ابر نصف می کنیم وسط 6-8 سانت بالا رفته و هلال می کنیم مانند نقاب می شود گوشه های Aو B را 3 سانت می زنیم ابتدا تای مثلثی را به پشت تا می کنیم.

ابر بین دو پارچه تای روی سر قرار می گیرد خط صاف بین بالا پارچه می آید اول جفت می کنیم ابر را از نگه می داریم و کمی مثلث را می کشیم (پارچه) کمی پارچه بالا می ایستد ما باید آن را سنجاق می زنیم با فاصله (1-0.5-0.7 میلی) خط می کشیم تا فاصله 3 سانتی تا انتهای ابر برسد.

دوخت مقنعه7




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۲:۱۴
حمید شهیدی
۲۸
مهر ۹۵

مانکن خیاطی نمونه‌ای است از بدن یک انسان در سایز استاندارد ( ایده آل و نرم) و ابزاری است که به کمک آن می‌توان لباس‌های به تبع استاندارد از لحاظ اندازه را در طراحی‌های گوناگون برای استفاده کنندگان به روش الگوی سه بعدی (مولاژ) تولید کرد.

لوازم مورد نیاز:

تی شرت ساده، چسپ، پنبه یا روزنامه، کارتن، میله اهنی یا چوبی به همراه پایه و پلاستیک

ساخت مانکن1

۱: تی شرت را پوشیده و دور گردن را با پلاستیک بپوشانید.

ساخت مانکن2

۲: همانند تصاویر زیر به کمک چسپ پهن دور تا دور بدن را بپوشانید.

ساخت مانکن4

ساخت مانکن5

ساخت مانکن6

ساخت مانکن7

۳: به کمک قیچی از قسمت پشت چسپ ها را به همراه تی شرت برش بزنید.

۴: حال قسمت برش خورده پشت را بچسپانید و نیز دور حلقه گردن و آستین ها را با کمک نوار چسپ بپوشانید.

ساخت مانکن8

ساخت مانکن9

۵: درون مانکن را بوسیله پنبه یا روزنامه باطله پر کنید و انتهای آن را با کارتن ضخیم بسته سپس پایه مانکن را وصل کنید.

ساخت مانکن10

ساخت مانکن11

ساخت مانکن12




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۶:۰۴
حمید شهیدی